Jak wynika z najnowszego raportu project44 i Transport Intelligence (Ti), dla co czwartego załadowcy najważniejszym czynnikiem podczas wyboru przewoźnika jest obniżenie kosztów operacyjnych. Ponad 20 proc. firm wskazuje, że kluczowa przy doborze frachtu jest terminowość dostaw w przeszłości. Trzecim najistotniejszym kryterium wyboru okazała się widoczność w czasie rzeczywistym, czyli oprogramowanie typu Real-Time Visibility (RTV).
Menedżerowie branży logistycznej nie przewidują ożywienia w światowej gospodarce przynajmniej do 2022 roku po spadkach wywołanych pandemią COVID-19, pomimo spodziewanego odbicia w Azji, Ameryce Północnej i Europie.
Według nowych danych systemu telematycznego GBOX oraz sieci E-100 stopniowo zwiększa się liczba kilometrów pokonywanych przez polskich przewoźników na trasach na południe Europy – na przykład w Hiszpanii natężenie ruchu wzrosło do poziomu 77 proc. w porównaniu do marca. Notuje się też wyraźny wzrost w tankowaniu paliwa w Niemczech - w maju nawet do ponad 122 proc. w stosunku do wyników z początku marca 2020 roku. Na wzmożony ruch wskazują także opłaty drogowe. Biznes przewozowy powoli wraca na właściwe tory, o czym może św
Branża logistyczna z zadowoleniem odbiera 5-procentowe tempo wzrostu na rynkach wschodzących w 2019 roku, jednak zadziwiająco wielu ankietowanych menedżerów przygotowuje się na kryzys związany z tarciami na linii USA – Chiny, zmianami stóp procentowych oraz niepewnością w kwestii Brexitu. Taki wniosek wynika z Indeksu Logistycznego Rynków Wschodzących na rok 2019, opublikowanego po raz dziesiąty przez Agility, globalnego dostawcę zintegrowanych rozwiązań logistycznych i spedycyjnych.
Według uczestników najnowszej ankiety przeprowadzonej wśród 500 menedżerów światowych firm logistycznych, wyjście Wielkiej Brytanii z UE prawdopodobnie nie zaszkodzi gospodarkom wschodzącym, a nawet może zapewnić im lepszy dostęp do rynków. Wyniki stanowią część opublikowanego właśnie Indeksu Logistycznego Rynków Wschodzących Agility na 2018 (Agility Emerging Markets Logistics Index 2018). Jest to coroczny ranking 50 czołowych rynków wschodzących, ocenianych według wielkości, potencjału ekonomicznego, infrastruktury, połączeń tra
Populizm i stagnacja w światowym handlu mogą wpłynąć na sytuację rynków wschodzących w 2017 roku – to jeden z głównych wniosków ankiety przeprowadzonej wśród 800 menadżerów z branży logistycznej w ramach Indeksu Logistycznego Rynków Wschodzących Agility na rok 2017 (Agility Emerging Market Logistics Index 2017).
Indeks Stifel Logistics Confidence Index (SLCI), wskazujący koniunkturę na globalnym rynku logistycznym zanotował w październiku spadek i obecnie utrzymuje się na neutralnym poziomie 50 pkt.
Już w piątek konferencja „Świat, który nadchodzi”
Unimot wynajmuje terminal LPG w niemieckim Wilhelmshaven
Szkoła Morska w Gdyni wykształci monterów turbin wiatrowych
Resort infrastruktury: plan ws. powrotu statków pod polską banderę
Testy atomowego okrętu podwodnego pod brytyjską banderą. HMS Anson wdrażany do służby
Tak powstaje baza serwisowa Baltic Power [wideo]